INSTEDT'S LOGO

Popular posts

LINKIES

Hits

Search

FEATURED VIDEO

Your Text Here where is the pict Pure Javascript. No jQuery. No flash. #htmlcaption

Join Us on Facebook

Blogger templates

More quizzes on pollsb.com
Powered by Blogger.

Followers

Search This Blog

Featured

JSK-INSTEDT On Tuesday 29 May 2012

Pertandingan Montaj 2012

Jabatan Sains Komputer telah mengadakan satu pertandingan mencipta montaj untuk peringkat sekolah Menengah dan kolej pada 3 Mac 2012. Seramai 13 penyertaan dari sekolah menengah yang terdiri dari SMK Sains Kota Tinggi, SMK Semenchu, SMK Dato’ Jaafar, SMK Air Tawar, SMK Bandar Kota Tinggi dan SMK Pasir Gudang. Manakala terdapat empat penyertaan dari kolej yang terdiri dari Kolej INSTEDT dan Kolej Komuniti Pasir Gudang.

Pertandingan ini dianjurkan oleh Jabatan Sains Komputer dengan Kerjasama dari Pelajar-pelajar dari Diploma Pengurusan Pelancongan dan Diploma Pengurusan Perhotelan. Pertandingan ini bertujuan untuk memperkenalkan bidang teknologi maklumat (IT) kepada para pelajar sekolah dan juga kolej. Selain itu, ia bertujuan untuk mencungkil bakat – bakat dan daya kreativiti yang ada dalam diri pelajar. Setiap kumpulan terdiri daripada 4 orang pelajar.

Pertandingan ini telah dinilai oleh juri professional iaitu Dr. Farhan Bin Mohamed Dari Universiti Teknologi Malaysia dan Encik Rosidin Bin Selamat dari Aros Advertising Sdn. Bhd. Pertandingan untuk peringkat sekolah menengah telah dimenangi oleh SMK Semenchu dengan montaj yang bertajuk Semenchu Unggul, Manakala peringkat kolej dimenangi oleh Pelajar Diploma Teknologi Maklumat dengan montaj yang bertajuk Instedt Spirit. 




Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Mental Workout