INSTEDT'S LOGO

Popular posts

LINKIES

Hits

Search

FEATURED VIDEO

Your Text Here where is the pict Pure Javascript. No jQuery. No flash. #htmlcaption

Join Us on Facebook

Blogger templates

More quizzes on pollsb.com
Powered by Blogger.

Followers

Search This Blog

Featured

JSK-INSTEDT On Wednesday 23 May 2012

Salam sejahtera..
Minggu ni unit kreatif akan kongsikan beberapa perisian/ software kepada para pelajar untuk dicuba dan pastinya tanamkan dalam diri masing-masing, IT is not boring-lah! :) hehe..

Ok.. sebelum tu, bagi pelajar-pelajar yang dah ambil subjek Pengenalan Kepada Multimedia ( DIT 1413) mesti dah familiar dengan perisian seperti Adobe Photoshop, Live Movie Maker/ Windows Movie Maker, Audacity dan Adobe Flash kan?? Jangan bataskan kreativiti anda hanya di dalam kelas.. ok? :)
Terdapat banyak lagi kegunaan perisian-perisian yang telah anda pelajari selain daripada task yang diberikan.. Explore more with IT !!

Mungkin ada yang takut nak 'berkenalan' dengan perisian yang sedia ada.. tapi sampai bila? soal 'saya tak kreatif' tak wujud seandainya kemahuan anda tinggi..mulakan dengan perisian mudah..
Contohnya, bagi perisian untuk video editing, perisian Movie Maker dan VideoSpirit Pro memenuhi fungsi asas dalam menghasilkan video dan jika pemilihan kesan visual dan animasi bertepatan, video yang dihasilkan juga kelihatan menarik ! Namun begitu , pastinya terdapat perbezaan dengan perisian video yang lebih sarat dengan fungsi dan kesan khas tertentu seperti perisian

  • Adobe Premiere Pro,
  • Ulead VideoStudio dan
  • Adobe After Effects.. ^_^
Bagi perisian photo editing, mulakan dengan perisian mudah seperti Photoscape, Picasa, PaintShop dan Greenshot.. ( Tapi jangan asyik edit profile picture facebook je..hehe) Kemudian, kembangkan kreativiti anda dengan perisian seperti Adobe Photoshop & Adobe Photoshop Ligthroom... :)

Selain itu, perisian seperti Google SketchUp, Autocad, Adobe Flash, Anim8or, Poser, Blender dan lain-lain juga sangat menarik untuk dipelajari!! Ingin tahu fungsi perisian-perisian tersebut?? Ingin lihat kreativiti pelajar DTM ?? Jangan lupa baca entri akan datang...hehe

SELAMAT MENCUBA!
(Dapatkan tutorial perisian anim8or pada link yang diberikan)



Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Mental Workout